...och det är så vi får målarfärg.

Sanna mina ord, det är fredag. (igen.) Känner att jag har tagit reda på dagen väldigt väl iaf, hann till skolan i tid. Även fast jag bar fick 4 timmars sömn. Jag gick hem till Malin igår och var med henne och Josse, kollade lite film och hade det allmänt trevligt. Gick hem vid fem tiden och somnade nästan på en gång, läste lite i Bärnstens kikaren. Den är mycket bra och trevlig bok.
Stannde kvar i skolan med Sara och Cillen (Fia var med ett tag hon också) för att jobba med våra föredrag vi ska hålla på tisdag. Slutar alltid 12.45 på fredagar, så vi satt där i mer än 2 timmar.
Juste, jag har gått till skolan nästan hela veckan, tror jag ska fortsätta med det, kommer nog komma mer i tid då.

Nu börjar klockan bli mycket och jag känner mig ganska trött, sov middag 2 timmar. Men blev inte piggare av det, blev nog mer trött av det faktist. Och vad ska jag hitta på ikväll, blir väl en skön hemma kväll med mig själv och rulltårtan som blev över igår.

Föresten, vart är min familj? Lollo gick för ett tag sen på fest med henne fjortiskompisar(skulle nog behöva stryka under detta hundra ggr, om du träffade henne skulle du förstå), men mamma och Urban. Jag har ingen aning, känns som om jag har blivit lämnad här som i Lilja 4-ever. Har du sett den? Om inte, ja, jag vet inte om jag ska rekomendera den. När jag såg den med Elina och Jossan Ahola så hade jag mardrömmar efter. Den är jätte hemsk, den handlar om en tjej som heter Lilja som bor i Ryssland eller Polen tror jag. Och sen blir hon lämnad av sin mamma så hon hamnar på gatan, men sen blir hon lurad till Svergie och blir tvingad till prostitution. Det som var läskigt var att detta händer, den skrämmer mig på ett sånt där detta-kanske-händer-just-nu-sätt och detta-kan-hända-dig-sätt.

På tal om ingenting, jag började tänka på extenciella frågor igår när jag läste min bok. Den handlar ju om hur dom slåss mot kyrkan och "Auktoriteten", typ samma sak som Gud. Den handlar om andra universum, detta kan lätt slå spinn på min hjärna och jag kan lätt börja filosifera om detta i ett bra tag. Sen började jag tänka på vad tror jag på, på riktigt. Är jag kristen, eller är jag kanske mer åt buddism, eller kanske ateist. Nej, jag kom inte fram till någonting och blev inte mer klokare av det heller, snarare mer förvirrad.

Nej, nu ska jag kolla på en film eller något och ge er ett fint litet citat som jag tyckte passa.
image162

"Så flög Jesus upp till himlen, och där träffade han Jesus och sitter nu på sin egen högra sida. Det är helt omöjligt att begripa och ingenting att bry sig om." Stina, 8 år

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja, gör det! London är den bästa staden i världen.
Seriöst.

2008-04-20 @ 11:05:22
URL: http://ninaslondon.blogg.se
Postat av: Nina

Btw, haha bra blogg! Rolig läsning :)

2008-04-20 @ 11:21:38
URL: http://ninaslondon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0