spela så det svänger

Är så sugen på en gitarr nu så det nästan gör ont i fingrarna. Sen när jag lyssnar på The Kooks så blir det knappast bättre. Jag vill så gärna ha en och sen ska jag sluta gå i skolan och bara försöka lära mig, sen när jag har lärt mig ska jag leva trubadurliv. Okey, kanske inte för att dom dricker oftast ihjäl sig. Annars så får jag skära av mina stämband och min fingrar och stoppa dom i en burk. För det är musik jag vill hålla på med efter skolan. Jag vill göra musik, sjunga den. Ge mig den!

Annars idag så har jag sovit hela dagen. Vaknade inte ens av klockan imorse så jag missade skolan. Nuzze skickade sms och sa att vi ska ha skolfoto imorgon, kul. Jag som ser ut som en kratta för tillfället och mår ganska dåligt över det mesta. Sen som på grädden på moset ska jag sitta brevid Jacob på lektionerna. Det blir visst inte bättre än så här. Fick kräkkänsla när jag läste det....
Lite glada nyheter är att tydligen så ska Fille och jag bli grannar igen. Har saknat honom lite faktist. Hade så roligt när vi bode på Vallvägen. Sen så har jag lyssnat på Lars Winnerbäck och hans låt Ingens Frö. Jag gråter varje gång jag hör den, det är min låt och mig han sjunger om.

Har en riktig ledsendag. Tur att jag inte var i skolan idag, skulle man väl gråtit på lektionen eller nått. Vilket jag inte vill. Känns som en sån där lite trist jag-hatar-mig-själv-blogg just nu. :S


Nej, nu får jag rycka upp mig, se allt från den andra sidan (Brightside eller rightside?). Gillar att fler börjar kolla hit.
Eller har andra bara kollat flera gånger? Vilket fall, blir jag glad. :)
Har lyssnat på lite av min fawis på youtube, David Chio. En riktigt duktig musiker.
Han känns inte på klistrad, kör sina texter och skiter i resten. Love his style!



Min fawolåt av honom --^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0