Baka

Ja, det var väl självklart att jag ska börja bli sjuk nu. Jag brukar ha feberont i min kropp utan anledning men nu vet jag att jag är sjuk, jag har fått feber. Näsan är täppt och jag skyller på kryssningen. Någon smittade mig, Björn och Thomas (har inte hunnit kolla med flera) men jag orkar inte vara sjuk. Räcker det inte med att jag är arbetslös?


Iaf, jag håller på just nu att baka mockarutor. Mammas eller mormor recept, men människan skerv inte in hur länge kakan skulle vara inne i ugnen så jag fick helt enkelt parkera mig mittemot ugnen. Den blev iaf riktigt bra, så nu ska den bara svalna så jag kan sätta på glasyren. Sa jag att jag inte hittade ströbrödet? Kanske inte, men nu kanske kakan har fastnat, men det kan inte hjälpa.

WIKIPEIAINFO:

Bakverket benämns även kärleksmums, snoddas, fiffirutor, mockarutor, Jonaskaka, chokladrutor, kokosrutor, Kramforskaka, Björkökaka eller Anders bästekakor.


Kommentarer
Postat av: cammie

Mmm

2010-03-10 @ 17:51:48
URL: http://tuschaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0