Jossäns mat

Igår hade jag inte tid att blogga, jag pluggade lite och sen skulle jag gå till Malin och hjälpa henne att sätta i hennes löshår. Det började med att jag skulle gå till henne, men så av någon anledning börjar jag gå till hennes pojkvän. Men hinner inte så långt och stoppas på vägen av Fille, han ville att ajg skulle följa med han upp och kanske kolla på film eller städa lite. Jag tackade nej och gick vidare.
Och tänka sig, hon har hållt det fint sen hon och hennes mamma städade där, mycket bra gjort. Iofs har hon inte haft så lång tid på sig, men jag hoppas att det inte blir så vidrigt om det var innan. Jag kom väl dit vid sex tiden och vid nio var håret klart, skulle nog kunnat gå på en timme, men jag kännde inte för att sitta och hålla på med det så jag satt väl mest och klagade, bytte sittställning, åt lite godis, ändrade film, fixade med Malins ps2 osv. Sen när det var färdigt kom Biran och Flink över, satt där ett tag och jag kände mig lite trött och låg utsträckt över Malins säng, som för tillfället är en tältsäng.
Därefter så gick vi vidare till Flink, Malin blev arg och drog hem. Vi kollade på någon vampyr-anime(som alltid när det gäller film val av Flink, det eller zombies eller liknande), sen blev klockan mycket och Björn följde mig hem. Har jag börjat fatta tycke för honom, mycke trevligt. Somnade väl vid fem tiden.
Idag blev jag väkt av min mor då klockan var två. Så jag har varit helt ur gängerna, har kännt som om klockan var 2 hela dagen.

Visst är det förvirrande att det börjar bli ljust ute och soln inte går sen förens vid 7-8 tiden. Jag har tydligen ställt in mig själv på att klockan ska gå ner vid 4 och därför tror att när det är ljust så är klockan inte så mycket. Detta gör så att jag tappar bort min tiduppfattning totalt.

Sen kom min mormor och hennes man Roger hit och grattade min syster och var allmänt sociala. Hon måste tyckt mitt rum var städat eller så vågade hon väl inte kolla in, då hon inte komenterade detta. Jag hade faktist städat det, så det hade inte gjort något om hon gjort detta. Det är nämligen så att vi hade en ganska het diskussion förra gången hon var här om hur äkligt mitt rum var och om hushållssysslor.

Jossän tipsar!
image163

Lagade mat idag också, ett recept som jag lärde mig av Roxy som vi åt på hennes tjejmiddag. Super gott och jättelätt att laga, ris med tandorikyckling.
Det ända du behöver är:
ris                                               kycklingfileer
tandorikryddmix (på påse)    kokosmjölk.

Sen kockar du bara upp riset som det står på förpackningen, steker kycklingen och häller sedan i kryddmixen och steker lite, sen häller du i kokosmjölken och låter det puttra lite, sen är det färdigt. Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Josefiine

JAG TROR ATT DET ÄR JAG SOM STÄDAT I MALINS LÄGENHET MED

2008-04-20 @ 21:53:51
URL: http://tottehiin.blogg.se/
Postat av: jossän

hehe, ja, det hade jag allt glömt. :D

2008-04-21 @ 13:37:58
URL: http://jogy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0