rocking and rolling. rollercake

Snart sommar lov, mitt sista. Jag har nu gått ett väldigt bra tag och tänkt på det och har nu kommit till ett beslut, jag ska ta kontakt med familjer och åka till London över sommaren (om nu detta går). Får se hur det blir det detta, men jag vet att jag har Mariann (pappas tjej) som stöttar mig till 100%. Skönt att ha någon utomstånde, eller nästan utomstånde som man kan snacka med sånna här grejer med, som ser saker som ett äventyr. Det här är en av de bra grejerna med henne, om jag hade ringt henne nu och bett henne om hjälp så hade nog hon inte tvekat en sekund och börjat ringa till folk på måfå i London. haha.

Sen är det bra att jag hittade till Hillevis blogg, har nog läst den i lite mer än 7 månader, eller så. Har läst den varje dag. Det är den roligaste bloggen jag läser måste jag säga. Både för att hon skriver väldigt bra och för att man läser om någon som lever lite ens egens dröm. Att kunna fråga om grejer där borta, super helt enkelt. Keep it up.

Nej, nu ska jag nog gå och säga hej till min morfar och hans fru, dom är här för att fira min lilla syster som blev 14 förra veckan. Hon är inte hemma än, hon är på ridning. Juste, det är något jag tänkt ta och kolla upp. Mitt förra stall jag red på är inte riktigt det jag söker, dom har inte dom kruser jag vill gå, så nu är jag på jakt efter det med. Men det kan ligga på is till efter sommaren.

Nej, rulltårta - here I come!

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Oj, här gick jag in för att svara igen, och så får jag beröm :D Tacktack, kul att du gillar det, nu ska jag minsann börja läsa här också!
Och jag är nog inkapabel att vara kortfattad tror jag, det är bara kul att få vara expert på något ;P

Anyhoo, jag tror säkert att du kan hitta en familj som vill ha en au pair bara över sommaren, det är ju nämligen många (tex jag) som åker hem när skolorna slutar, och då kan de ju behöva en vikarie. Men då är nog att hitta en familj själv definitivt det bästa alternativet för dig.
Och kommer du hit ska vi definitivt gå ut och ta en drink :)

2008-04-17 @ 20:23:11
URL: http://entuff.blogg.se
Postat av: Nina

Japp Hille-pilles blogg är rolig! Tror jag läser den näästan varje dag, förösker i alla fall!

Och du, du kan få jobb, lägenet allt du vill, London is the place to be!
Det är värt att chansa, om det slutar bra. :)

2008-04-18 @ 19:52:34
URL: http://ninaslondon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0