Winnerbäck är den bäck som leder till mitt hjärta.

Har nu Lars Winnerbäcks nya skiva Duagava och den är helt enorm. Han är den duktigaste musikern och textskrivaren i Sverige. Har lyssnat på den hela dagen igår och idag.

Annars igår var jag och skolan, sen var jag och hälsade på min morfar (han med en apa i magen, internt) som fyllde 67 år. Träffade min moster och hennes man och Erica min kusin, Flisan var hemma och plugga. Annars så gjorde jag inte så mkt. Jo! Jag kollade på Andra Avenyn, den är jätte bra ju.

Idag var vi i skolan och hade gympan då vi körde fotboll mot vår parallelklass, hann bli 3-3 sen hoppade Emelies knä ur led så vi fick avbryta lektionen och hon fick åka till närakuten. Sen hade vi matlagning, vårat tema för denna vecka var Amerikanskt. Vi fick choklad och banan milkshake, hamburgare och sen brownies med glass eller grädde. Det var gott, men jag trodde jag skulle spy sen efter den middagen.
Sen så kom min mormor och hennes man Roger hit på fika, hon hade baka min fawokaka till mig. :) Mjukpepparkaka, jummie. Sen har vi myst här hemma lite.
Släkten på mammsens sida. Och Billan är med. :( Wossing, vill att hon ska bo hos oss igen.

Nej, nu ska jag fortsätta se på Andra Avenyn...

Kommentarer
Postat av: Little darling

lars winnerbäck är bra :)

2007-10-09 @ 21:32:53
URL: http://littledarling.webblogg.se
Postat av: Madeleine

Har snart lyssnat sönder hans nya skiva..Älskar hans texter :)

2007-10-09 @ 21:39:55
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se
Postat av: Cicci

Oh håller med dom två över. också toklyssnat. 'Jag har väntat på ett regn' är absolut skönast.. gah.

Haha morfarn med apan i magen, kändis vafaan..
kommer ihåg när vi satt och glodde på ett foto med hästar, och han drog nå skämt om hästen.. brunte något? känns de bekant så hör av dig, vore ju najs att veta hela historien liksom?;) höhö

2007-10-10 @ 18:54:27
URL: http://cicciii.blogg.se
Postat av: jossän

va trevligt att några nya bestämde sig för att droppa en komentar.
M: Ja, man blir så berörd av texterna.
C: Kollade klart på Andra AVenyn, i'm hooked. Sen har jag lysnat på Lasse idag med, fast inte bara på senaste skivan. :)

2007-10-10 @ 19:26:51
URL: http://jogy.blogg.se
Postat av: Becca

Billan:D:D:D

2007-12-30 @ 02:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0