i'm dreaming of a white christmas

Ja, nu är det december men vart är min snö? Hoppas den kommer snart, då blir jag nöjd.

I fredags så blev det inget av det jag skrev, jag stannade hemma och mös med familjen och såg på den där filmen med diktatorn i Uganda. Den var verkligen jätte bra. Sen blev klockan 2 och alla gick och lade sig.
Min klocka ringde 08.57 så hoppade jag upp ur sängen piggare än piggast och väkte min lilla syster och så tittade vi på första avsnittet på julkalendern. Så här såg det ut:

Sen öppnade vi vår chokladkalander och var allmänt nöjda. Sen åkte jag och Lollo till centrum och handlade julklappar, har nu handlat till alla utom Ubbe, han är knepigast. Sen blev det lite grejer till mig själv, nya partyoutfitter till Fias födelsedag (18 december). Jag längtar, sen blir det nog en till vi ska på julbord med Nanne.
Sen kom Becca och mötte oss så vi gick runt lite. Sen blev klockan mycket och jag och Lollo drog hem.
Vid 6 drog familjen hem till Lotta, min mammas kusin som fyllde 31. Väldigt roligt och god mat. Dock lagar inte denna människa sin mat själv utan låter denna uppgift till Fredrik, hennes fästman. Roligt sällskap och god dryck och mat samanfattar denna kväll.

Och idag då har det varit fullt upp. Först julkalendern vid 9.00 sen gick jag, mamma och Ubbe ner till Gamla Apoteket och kollade på julmarknad. Sen gick vi till centrum och tittade på den julmarknaden. Där såg jag stackars Julius L, grisen som låg i en vagnen. Han kommer bli julskinka. Fast jag behöver inte må så dåligt över det, jag äter inte julskinka så jag behöver inte tänka på att det är Julius jag äter. Sen väl hemma igen bakade vi lussekatter.
Sen åt vi fondue och det var underbart gott och så såg vi på en julfilm mamma köpt. Den var jätte bra.

Nu ska jag se på Andra Avenyn och Barda (och min framtida man), hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0