fever in the morning..

Vaknade idag och hade feber, det är så typiskt. När man är taggad på skolan, ja då är det självklart att man blir sjuk. Har inte gjort ett enda dugg idag, känner mig helt nere. Har inte träffat mitt muminkex idag, hur ska jag klara mig? : )
    Har fortsatt mitt Studio Ghibli tittande idag, såg Princess Mononoke och The Grave of the Fireflies. Den första var faktist bra, fast såg den på englska, det drar ner ganska mycket på filmen måste jag säga. Den andra vara bara sorglig, jag grät tillochmed. Har inte gjort det på ett tag till en film, men det tog aldrig slut. Alla dog bara hela tiden och var elaka mot huvudpersonerna. Det hemska är ju att det säkert var många barn som hade det så under kriget i Japan.
Älskar Ghiblis logga, monstret (fast han ser lite grann ut som en kanin) är faktist Totoru och sen på hans huvud är hans lilla kompis. Totoru betyder troll och kommer ifrån filmen My neighbor Totoru. Som jag såg igår, om du inte visste..
image20
Annars idag har jag sysselsatt mig med att läsa i min Harry Potterbokengelska. Den är såå mycket bättre på engelska än på svenska. Trodde faktsist inte att det skulle göra så stor skillnad, men det gör det. Fast jag har ju nojja på böcker och tycker att allt ska vara orginal. Och böckerna ÄR alltid bättre än filmerna. Hoppas att min enelska blir bättre om jag börjar läsa mer. Sjuka var att i sommras läset jag mycket engelska och då börjar man tänka och drömma på engelska. Hehe, det är ganska roligt, men lustigt. Hade lite svårt i början att första vad Hagrid menade när han sa ter men kom snart underfund med att de betydde to.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0