Helge Helg

Jag blev faktist väkt idag, men inte av någon otrevlig utan min pappa. :) Han blev jätte förvånad när jag sa att jag började 10.00.  Han var på ett sänt där skönt humör som han oftast är då allt är bra, ja unefär som jag är. Kanske har fått det därifrån? Man blir som man umgås och även om jag inte träffar min pappa lika mycket som jag skulle önska så har jag ju varit med honom hela min uppväxt.
Han tänkte beställa våra billjetter inför jul och undrade när vi slutade skolan. Nu (?) kanske du tänkte. Ja, annars kommer man inte få några billjetter, dom går åt väldigt fort, därför måste man vara ute i tid.

Han berättade iaf vad han hade tänkt (oftast inte samma vad som sker, men tanken är god) i helgen och då ikväll så ska vi gå på våran faworesturang eftersom Marianne inte är hemma DalBaffo. Dom har väldigt god mat där. Jag funderar på att ta en av deras sallader, för sist Marre tog den så var dom väldigt generös med räckorna och det.
Sen på lördagen kanske vi ska åka och titta på hästar som pappas vän har, visst dom är travare men det betyder inte att vi inte kanske får rida. Några fler planer hade han inte. Så då kan jag nog ringa Mikaela och kanske hitta på något. :D

Jag saknar faktist ridningen nu. Mer än vad jag tror att jag vågar erkänna. Att bara dra till stallet och mysa med fawohästen eller så träffar man alltid någon där, drar ut och rider. Sökte faktist en plats på Sättra där jag red förut, men dom hade inga platser, så det blev inget. Sen var det nog bra, jag vill bara träna min ridning och dressyr är knappast min starka sida. Skulle varit annorlunda om min faster bodde närmare, hon och jag är väldigt lika i många aspekter, vi går runt och sjunger hela dagarna, vi är lika sålda på hästar. Sen massa smågrejer som Farmor och pappa går runt och babblar om. Hon och jag pratar alltid när jag är hos henne att vi måste åka och rida. Och människan har ju nu Sveriges finaste ilsändska sto (champion). Det är det inte många som har. Har ridit på henne(inte på min faster, utan hästen), fast kan ju inte riktigt rida islänning speciellt bra, men med träning så går det att bota det med. 

Nej, nu ska jag hoppa in i duschen, smsa Sara så hon inte glömmer Mysteriet på Greveholm, sen lite panikpluggning innan historia "testet".

RUDOLF = MIN PAPPA

Rudolf: - KARIN!
Karin: - Ja? Jag ligger i badet.
Rudolf: - LIGG KVAR! *hyperventilerar*

Jag skrattar lika mycket varje gång,
Rudolf är en nästan exakt kopia av min pappa.
Han vill alltid det bästa, men slutar ofta i skrik och panik.
"En häst kan inte hoppa och smacka, när den ligger som en döing på min macka!" - Sune

Kommentarer
Postat av: Sara

jag döööör :p hahahha, jossan vi måste se sunes jul tillsammans nån dag :D

2007-10-19 @ 19:19:51
URL: http://saraochfredrik.blogg.se
Postat av: Anonym

ja, lätt att vi måste. Sune är en klassiker. :)

2007-10-21 @ 12:13:43
Postat av: Sara

jogy, nu får du sluta upp med denna bloggtorka :p

2007-10-22 @ 18:36:12
URL: http://saraochfredrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0