Midsommar helgen.

Så var denna helgen slut. Ganska skönt har det allt varit, om inte lite stökig, men det får man ta. I torsdags så vaknade jag tio i 1 även fast jag satt min klocka på ringning klockan 9. Jag fick snabb duscha, paka kläder, äta frulle (som bestod av en ynka vindruva) och diska igårdagens disk. Allting gjorde på ungefär 40 minuter. Jag skulle nämnligen vara 1 Märsta vid 2 för att åka ut till landet. Jag hann tyvärr inte med bussen så Urban (min mammas man) skjusade mig dit, fast först blev det ett stop vid centrum för att min mamma skulle ha lösnaglar och så skulle de köpas vin. Efter så åkte jag hem till Pernilla, där såg jag ett avsnitt av nått barnprogram och sen kom hennes mamma och pappa och hämtade oss och det bar av ut till Roslagen.

Fredag - Vaknade av att pernilla skrek: -TIERP! För att jag hade tjatat om den reklamen som går på tv nu, Tierp, nu ännu närmre. Tierp som även är kallat världensände låg alltså på nått vänster nu ännu närmre. Dag flöt på som det brukar och vi gick ner och kollade på midsommarstången, köpte några lotter. Jag gick på fiskdam! Det var det bästa av allt där nere, godis helt gratis. ^^ Sen hade vi 4 kamp för vi kunde inte hitta på en femtegren. Försten så hade vi solsken hela dagen och det var riktigt varmt. Hade en superskön midsommar kort sammanfattat. (Kom på delad 5:a av 7 pers. i 4 kampen.)

Lördag - Vaknade sent, fast det var inte så konstigt. Midsommar är en ganska jobbig dag så hela dagen gick åt med att bara slappa och käka godis. Gick över till våran stuga där mamma och Ubbe och min kusin Erica och 2 av hennes kompisar satt. Kollade på Underbara Älskade. Ganska hyfsad film, han som spelar lillkillen i Den bästa sommaren är med i den. Han är snygg. : ) Fast som alla Mikael Nyqvist filmer var den sorglig och alla grät en liten skvätt.

Söndag - Sov till 12, spelade ett parti skipo med folket. Sen var det mat, efter maten var jag otroligt trött så jag gick och la mig i hammocken. Vaknade upp av att Pernilla satt och asgarvade åt mig. Var nått med att jag såg ut som ett troll eller nått. Sen gungade hon ur mig ur hammocken och jag föll ur. Sen var det middag. Vid 8 så kom mamma och Ubbe över, dom skulle hem. Tänkte att jag skulle behöva ringa Mcdonalds människan (som fortfarande inte har ringet mig) så jag hänkade på hem. Det var nog ganska bra när jag tänker efter för att jag skulle sakna folket här hemma för mycket om jag hade stannat kvar där till på tisdag. Och Emelies pool var tydligen färdig så kanske blir ett dopp där nu i veckan. : )

Nej! Kom på att jag glömde min hatt i stugan. Måste be dom ta med mig den när dom åker hem. Juste, kollade i veckorevyn, där såg jag en jätte snygg halmhatt som Lindsay Lohan hade på sig. Den var vit och ser nästan exakt ut som min röda fast den var som sagt vit och bandet runt är guld. Skulle vara ganska snyggt att ha en sådan till samlingen. Får börja kolla runt på affärerna nu.

Hatt-i-fnatt - God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0